wtorek, 17 stycznia 2012

"Troska Ogrodnika" czyli "Dusza Roślinki W Nasionku" część 1.

"Dusza" powstała, ponieważ chciałem spróbować, jak mi pójdzie kształtowanie krawędzi na podniesionej repusowaniem blaszce. Chciałem przećwiczyć tworzenie takiej "grani" na tej części powierzchni blachy miedzianej, która po obróbce od strony odwrocia na licu jest wypukła. No i efekt jest chyba nie najgorszy, chociaż...zawsze mam wrażenie, że mogłem spisać się lepiej.
Chciałem też sprawdzić jedną z nowych puncyn - sobayose.http://www.ganoksin.com/borisat/nenam/japanese-chasing-tools.htm






Moja sobayose jest jedną z najnowszych punc, tych supertwardych, ze stali narzędziowej S2 kutej i hartowanej do 62 HRC. Świetnie się nią pracuje. Jutro wypróbuję jej bliźniaczkę z wypukłą owalną powierzchnią roboczą - "koroną".
"Dusza" jest broszką, do której sam zrobiłem agrafkę a jak to zrobiłem opiszę w oddzielnym artykule. A oto jak wygląda.











Do zrobienia zdjęć użyłem takiego fajnego namiotu bezcieniowego, że po prostu dech zapiera ;)


Ciąg dalszy nastąpi...


6 komentarzy:

  1. Z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy, choć uroda broszki widoczna jest już teraz. Nazwy jakie wymyślasz dla swoich prac to dodatkowy smaczek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze namiotu nie mam, ale myślę o podobnej konstrukcji, na bazie tetry;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie Ci wychodzi to repusowanie!
    PS.Obrusy nieplamiące czy jak one się nazywają (takie śliskie), bardzo fajnie odbijają światło ;) Aaa i jeszcze gdzieś czytałam, że namiot bezcieniowy może zastąpić kosz na bieliznę z ikei, o chyba ten: http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/70118968/

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, Verha. Staram się. Zasuwam jak mrówka robotnica na Red-Bullu.
    Może jeszcze lepsze są tkaniny lub inne materiały w kolorze białym, przepuszczające mleczne światło. Wtedy źródło światła możesz wygodnie ustawić na zewnątrz namiotu czy komory. Poznałem przepis na namiocik z kartonu tekturowego. Muszę prędko taki zrobić. http://www.tipy.pl/artykul_8699,jak-zrobic-namiot-bezcieniowy.html

    OdpowiedzUsuń
  5. April, tetra jest dobra puki nie używana ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja na zdjęciu czystością nie grzeszy. Używam jej do osuszania miedzi po wyżarzaniu. A ciekawe, czy fizelina byłaby dobra?

    OdpowiedzUsuń