wtorek, 27 marca 2012

Najlepsze z najlepszych. Najnowsze punce repuserskie.

Mój kolega i nauczyciel zamówił u mnie punce ze stali narzędziowej S2 kutej na zimno i hartowanej do twardości 60 -62 HRC. Miało być sześć sztuk: owal wypukły 4 mm, linia 0.4 x 4 mm, łezka - kropla wydłużona 3.5 mm, owcze kopytko 3.5 mm, wygięta japońska sobayose owal wypukły i jedna dowolna. Do tego zestawu dodałem więc sobayose gładzik prostokątny. Jako że moja metoda jest nieortodoksyjna i polega na kształtowaniu szlifowaniem z systematycznym chłodzeniem dla zachowania zahartowania, każda punca zajęła mi bez mała godzinę. Myślę, że jeszcze dotąd nie zrobiłem tak dobrych punc repuserskich.




Linia


 Owal wypukły


Sobayose gładzik




Sobayose owal wypukły





Łezka podłużna wypukła


Owcze kopytko



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz