niedziela, 20 maja 2012

Najlepsze urodziny

W maju miałem najlepsze urodziny w życiu. Po trzynastu latach wrócił do kraju mój młodszy brat. Na urodziny dostałem od niego parę znakomitych prezentów. Każdy z nich ułatwi mi pracę w metalu.

Brat dofinansował profesjonalną czaszę repuserską żeliwną, 200 mm średnicy. Już zdążyłem dorobić do niej dwie podstawki. Producent obrobił ją z zewnątrz dość kiepsko. Nic to. Poprawię. Na zdjęciu już po moim częściowym przeszlifowaniu zewnętrznej ścianki.

Opalarka. Wreszcie będę mógł pracować ze smołą.

Nożyce do blachy z przełożeniem zwiększającym siłę cięcia (na zdjęciu pierwsze z prawej). Odciążą częściowo moje małe nożyce jubilerskie i zastąpią przedpotopowe nożyce do blachy.

Duży i ciężki młotek brukarski posłuży jako poręczne kowadło - klepadło. Muszę tylko spłaszczyć mu przynajmniej jedną powierzchnię roboczą.

Cyna lutownicza, również bezołowiowa (na zdjęciu na zielonych szpulkach). Bezołowiową będę mógł wreszcie bielić wyklepane i ozdobione naczynia.

Na dodatkową osłodę jeszcze dostałem od teścia kilka grubych szerokich desek. Przyciąłem je do kształtu kwadratu 30 x 30 cm. Posłużą jako stabilne podstawki pod smołę. Rozwiązanie dobre jako zastępstwo za czaszę. "Micha" jest dużo lepsza ale warto mieć coś oprócz niej i do większych form. Jedna z desek,
 dębowa będzie dla mnie. Reszta dla przyszłych kursantów.

Jeszcze nigdy nie przybyło mi na raz tyle gratów (dla niewtajemniczonych: "graty" - żargonowe określenie narzędzi i akcesoriów do kucia, klepania i repusowania).
Chyba się upiję z radości!

5 komentarzy:

  1. Cudne te graty! D)
    Wszystkiego naj,naj z okazji urodzin! :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepsze życzenia z okazji urodzin i niech kolekcja "gratów" nieustannie Ci się powiększa.
    Tak dużo radości w tym poście, aż mi się udzieliła:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego najlepszego! I niech nowe narzędzia nie przeszkadzają Ci w pracy;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyjmij życzenia... zdrowia, szczęścia, miłości, radości i powodzenia w każdej dziedzinie życia....
    Uwielbiam takie miejsca pełne gratów.... przynajmniej widać, że robota w pełni...
    Dobrego masz brata :)
    Pozdrawiam
    K.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie Wam dziękuję. To bardzo miłe! :)

    OdpowiedzUsuń