środa, 24 października 2012

"Plama Z Budyniu Na Spodniach"

Wreszcie mając czas dokończyłem też Chryzantemę. Dwa miesiące opóźnienia z wręczeniem prezentu urodzinowego dla mojej Pani to ciut długo. Jeszcze mi się to nie zdarzyło.
Ostatecznie moja Pani przystała na pomysł zrobienia z Chryzantemy klamry do paska, choć początkowo miała to być broszka.
Jak zwykle miałem ochotę przechrzcić tę pracę i gdy znów popatrzyłem na nią - nazwa przyszła do głowy sama.
"Plama..." jest wykonana techniką Uchidashi, która jest japońską odmianą repusowania. Cechą charakterystyczna tej techniki jest to, że pracuje się wyłącznie na licu detalu ale za to w dość złożony sposób. Plama ma od odwrotnej strony dolutowany kołeczek do przetykania przez dziurki w pasku oraz szlufkę do przewlekania paska. Dorobiłem też prostą miedzianą dodatkową szlufkę, oddzielną od klamry. Całe szczęście, że odwrotna strona klamry nie jest widoczna w czasie noszenia. Lepiej nie patrzeć na to, co nawyprawiałem  w trakcie lutowania. Jeszcze popracuję nad estetyką tej czynności.
















10 komentarzy:

  1. Och jaka piękna :D Luba się trochę naczekała, ale myślę że z pewnością jest zadowolona z prezentu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, Klamaja. Owszem, Plama się spodobała. Następnym razem opiszę proces Uchidashi w formie tutoriala ale już na stronie Coppermastering.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna, myślę że warto było czekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, Terry! :) Nie miała Ruda wyjścia. Musiałem skończyć zegar zanim on mnie wykończył. No ale ostatecznie uśmiech na jej twarzy i ponowne odśpiewanie "Sto lat..." upewniły mnie, że udało mi się naprawić sytuację.
      Wniosek o wyłączenie weryfikacji obrazkowej rozpatrzony pozytywnie! :)

      Usuń
  4. Super kwiatek :) nie dziwię się, że się spodobał :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Anetko! :) Cztery dni dziubdziania w sumie, że się tak kolokwialnie wyrażę. ;)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Tak mi miło, że Ci nawet tego słowa nie ocenzuruję, Aniu! Dzięki! :)

      Usuń